AVIZ PRIVIND LIMITAREA RĂSPUNDERII
Convenția de la Montreal sau sistemul Convenției de la Varșovia pot fi aplicabile zborului dumneavoastră, iar aceste Convenții reglementează și pot limita răspunderea transportatorilor aerieni pentru vătămări corporale sau deces, pentru pierderea sau deteriorarea bagajelor și pentru întârziere. În cazul în care se aplică Convenția de la Montreal, răspunderea este limitată după cum urmează:
Regulamentul (CE) nr. 889/2002 impune transportatorilor din Comunitatea Europeană să aplice prevederile Convenției de la Montreal și limitările aferente ale răspunderii transportatorilor pentru toate activitățile de transport aerian de pasageri și bagaje. Mulți transportatori care nu fac parte din Comunitatea Europeană au ales să aplice aceeași convenție în ceea ce privește transportul pasagerilor și bagajelor lor.
În cazul în care se aplică sistemul Convenției de la Varșovia, pot fi aplicabile următoarele limite de răspundere:
Puteți obține mai multe informații de la transportator cu privire la limitele aplicabile de răspundere pentru zborul dumneavoastră. Dacă zborul dumneavoastră implică mai mulți transportatori, ar trebui să contactați fiecare transportator în parte pentru informații despre limitele aplicabile de răspundere. Indiferent de Convenția aplicabilă pentru zborul dumneavoastră, puteți beneficia de o limită mai mare de răspundere în caz de pierdere, deteriorare sau întârziere a bagajelor, declarând o valoare specială a bagajelor la check-in și plătind toate taxele suplimentare aplicabile. În caz contrar, dacă valoarea bagajelor dumneavoastră depășește limita aplicabilă de răspundere, ar trebui să vă asigurați complet bagajele înainte de a călători. Termenul limită pentru acțiuni legale: orice acțiune pentru solicitarea de daune trebuie inițiată în termen de doi ani de la data sosirii aeronavei sau de la data la care aeronava ar fi trebuit să sosească. Pretenții referitoare la bagaje: o notificare scrisă trebuie trimisă transportatorului în termen de 7 zile de la primirea bagajului înregistrat în caz de deteriorare și în termen de 21 de zile de la data la care acesta a fost pus la dispoziția pasagerului în caz de întârziere.
Aviz privind condițiile contractuale incluse prin referință
Contractul dumneavoastră de transport aerian cu transportatorul care vă furnizează transportul aerian, fie el internațional, intern sau o parte a unei călătorii internaționale, este supus acestui aviz; oricăror avize sau chitanțe de la transportator; și termenilor și condițiilor individuale ale transportatorului (Condiții), reglementărilor, regulilor și politicilor (Regulamente), și tuturor tarifelor aplicabile.
4. Puteți obține mai multe informații despre contractul dumneavoastră de transport și cum să obțineți o copie a acestuia la punctele de vânzare a biletelor. Mulți transportatori au inclus aceste informații pe site-urile lor web. Dacă legislația aplicabilă prevede, aveți dreptul de a inspecta textul complet al contractului dumneavoastră de transport la aeroport și la punctele de vânzare ale transportatorului, și, la cerere, aveți dreptul de a primi o copie gratuită prin poștă sau alt serviciu de curierat de la fiecare transportator.
5. Dacă un transportator vinde servicii de transport aerian sau acceptă bagaje pentru transport pe un alt transportator, face acest lucru exclusiv ca agent pentru celălalt transportator.
NU PUTEȚI CĂLĂTORI FĂRĂ TOATE DOCUMENTELE NECESARE PENTRU CĂLĂTORIE, CUM AR FI PAȘAPORTUL ȘI VIZA.
UNELE ȚĂRI POT SOLICITA CA TRANSPORTATORUL DUMNEAVOASTRĂ SĂ FURNIZEZE INFORMAȚII DESPRE PASAGERI SAU SĂ PERMITĂ ACCESUL LA DATELE DESPRE PASAGERI.
REFUZUL DE A TRANSPORTA:Zborurile pot fi supraaglomerate, iar probabilitatea ca un loc să nu fie disponibil pe zbor, chiar dacă aveți o rezervare confirmată, este foarte mică. În majoritatea situațiilor, dacă vi se refuză îmbarcarea involuntar, aveți dreptul la despăgubiri. Dacă legislația aplicabilă cere, transportatorul trebuie să obțină consimțământul dumneavoastră înainte de a refuza îmbarcarea unei persoane involuntar. Contactați transportatorul pentru regulile complete privind despăgubirile pentru refuzul îmbarcării (DBC) și informații despre prioritățile de îmbarcare ale transportatorului.
BAGAJ:Pentru anumite tipuri de obiecte, poate fi declarată o valoare mai mare. Transportatorii pot aplica reguli speciale pentru obiectele fragile, valoroase sau perisabile. Contactați transportatorul dumneavoastră. Bagaj înregistrat:Transportatorii pot oferi o alocație gratuită pentru bagajele înregistrate, care este determinată de transportator și poate depinde de clasă și/sau rută. Transportatorii pot aplica taxe suplimentare pentru bagajele înregistrate care depășesc alocația oferită. Consultați transportatorul dumneavoastră. Bagaj de mână:Transportatorii pot oferi o alocație gratuită pentru bagajul de mână, care este determinată de transportator și poate depinde de clasă, rută și/sau tipul aeronavei. Se recomandă minimizarea bagajului de mână. Consultați transportatorul dumneavoastră. Dacă mai mulți transportatori vă asigură călătoria, fiecare transportator poate avea reguli diferite pentru bagaje (atât înregistrate, cât și de mână). LIMITĂRI SPECIALE ALE RĂSPUNDERII PENTRU BAGAJ PENTRU CĂLĂTORII ÎN STATELE UNITE:Pentru zborurile complet interne între locații din Statele Unite, legea federală impune ca limita răspunderii oricărui transportator pentru bagaj să fie de cel puțin 3300 USD pe pasager, sau suma conform mandatului actual 14 CFR 254.5.
ORELE DE CHECK-IN:Ora indicată pe bilet/chitanță este ora de plecare a aeronavei. Ora de plecare a zborului nu este aceeași cu ora la care trebuie să faceți check-in sau ora la care trebuie să fiți prezent pentru îmbarcare. Transportatorul dumneavoastră poate refuza transportul dacă întârziați. Orele de check-in, anunțate de transportator, sunt orele limită la care pasagerii pot fi acceptați pentru zbor; orele de îmbarcare, anunțate de transportatorul dumneavoastră, sunt orele limită la care pasagerii trebuie să fie prezenți pentru îmbarcare.
PRODUSE PERICULOASE (MATERIALE PERICULOASE). Din motive de siguranță, produsele periculoase nu trebuie ambalate în bagajele înregistrate sau în bagajele de mână, cu excepția cazului în care acest lucru este specific permis. Produsele periculoase includ, dar nu se limitează la: gaze comprimate, substanțe corozive, explozivi, lichide și solide inflamabile, materiale radioactive, materiale oxidante, otrăvuri, substanțe infecțioase și genți cu sisteme de alarmă instalate. Din motive de siguranță, pot fi aplicate restricții suplimentare. Contactați transportatorul dumneavoastră.
PRODUSE PERICULOASE
Nu transportați bunurile reprezentate în simbolul de mai jos pe cale aeriană fără verificare prealabilă cu transportatorul.
NU PUNEȚI ÎN PERICOL SIGURANȚA DUMNEAVOASTRĂ SAU A CELORLALȚI PASAGERI
CONTACTAȚI TRANSPORTATORUL PENTRU MAI MULTE INFORMAȚII
Traduceri și alte informații utile sunt disponibile pe site-ul IATA:
www.iatatravelcentre.com/tickets